۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

یا مسلم بن عقیل (ع)

تنها ،میان این همه غم ،گریه می­کنم*****مردم، ولی به حال خودم گریه می­کنم
آتش گرفته­ام به که گویم چه می­کشم؟***** داغ نهفته­ام، به که گویم چه می­کشم؟
وامانده­ام چگونه شبم را سحر کنم؟***** ای دل بگو که چه خاکی به سر کنم؟
بر باد داده­ام همه، آبروی خویش*****آواره کرده­ام ،حرمی را به سوی خویش
چون چاره نیست ،تکیه به دیوار می­زنم*****زانو بغل گرفته­ام و زار می­زنم
*****
آه ای ستاره شب این همنشین غم حسین(ع)­****می­خوانمت دوباره از این سرزمین غم حسین(ع)­
بنگر ز دور گریه  حیرانی مرا*****کوچه به کوچه بی سرو سامانی مرا
بر شهر دشنه و ستم و نیشتر میا*****روزم سیاه تر مکن و پیشتر میا
این کوفه نیست، تشنه خون جوان توست*****خانه به خانه قتلگه کودکان توست
از هر درخت نخل در این شهر کینه خیز*****هر ساقه، نیزه ها شده هر شاخه، تیغ تیز
شوری به پاست در سر پیر و جوان شهر*****صف بسته­اند، بر در آهنگران شهر
*****
اینجا تمام قافله را سنگ می­زنند*****اینجا اسیر سلسله را سنگ می­زنند
می­ترسم از گلی که تنش ارغوانی است*****از کودکی،که پیکر او خیزرانی است
اینجا سلام را ز سر بام می­دهند*****ناموس را کتک زده، دشنام می­دهند
با پنجه های زبر و خشن شانه می­کشند*****زلف یتیم را در هر خانه می­کشند
اینجا دلی برای حضورت نمی­تپد*****قلبی به پای راه  عبورت نمی­تپد
خوفی به قلب سنگدل شهر می­دهد*****بر تیر خویش حرمله تا زهر می­دهد
جایی برای خنده طفل رباب نیست*****بر روی نیزه جای سر آفتاب نیست
خنجر به قلب خسته احساس می­زنند*****حرف از قیامت قد عباس(ع)­ می­زنند
*****

۲ نظر:

  1. سلام
    به اين خونه سر ميزنم
    اما اين كه تا حالا نظر نذاشتم....
    هر بار كه ميام و مطالبتونو ميخونم يه جورايي دلم ميگيره. زبونم بند مياد ....

    توي راهي كه پيش گرفتين موفق و پيروز باشيد

    پاسخحذف
  2. سلام عزیز دلم غریبه آشنا
    ممنون که به من سر می زنی و
    از اینکه به فکرمی.برات دعا می کنم و دلم می خواد دعام کنی
    دوست دارم از راه دور
    التماس دعا

    پاسخحذف